Nieuws

Viewtube verovert Italy

Aangezien onze goede klant “Sodastream”, een boodschap aan de gehele wereld wilde vertellen, opteerde ze voor de Viewtube. De kooi met plastic flessen geeft het probleem van het ecologisch afval weer, en de viewtube weergeeft de oplossing, met daarin de Sodastream machine’s voor te stellen.

Lees meer...


Concept
Viewtube is ontstaan uit de volgende vragen:
 
  1. Hoe kan je de aandacht trekken van een voorbijganger?
  2. Hoe creëer je een positieve eerste indruk bij de klant?
  3. Hoe kan ik mijn product optimaal etaleren?
  4. Hoe kan ik de aandacht van de klant lang genoeg vasthouden om de ondersteunende verkoopsargumenten over te brengen?
Beweging als eyecatcher en het op de juiste manier overbrengen van uw boodschap maken van Viewtube een uniek product met vele voordelen.
 
Beweging als eyecatcher
 
Een proef heeft uitgewezen dat bijna iedere voorbijganger spontaan naar bewegende voorwerpen kijkt, zelfs van diegenen waarvan hun aandacht niet op die voorwerpen gefocust is.
De cilindervormige etalage bezit volgende eigenschappen:
 
  1. De producten bevinden zich op een cirkelvormig plateau die ronddraait.
  2. De etaleerruimte is afgescheiden van het publiek door middel van een cilinder in glas.
  3. De producten worden belicht vanuit het bovenste component.
  4. Er kunnen verticale scheidingswanden tussen de producten worden geplaatst.
 
Een boodschap die aankomt
 
  1. De drempel naar de consument wordt uiterst klein. Bovendien bevindt de viewtube zich buiten de winkel waardoor ook winkelende passanten het verhaal hebben gezien.
  2. Alle argumenten zijn reeds door de klanten gekend bij het binnenkomen van de winkel.
  3. De aandacht van de consument wordt meestal een voldoende lang vastgehouden om de boodschap te laten doorkomen. Omdat verschillende scènes elkaar afwisselen, zorgt de nieuwsgierigheid ervoor dat de consument meestal minstens één omwenteling blijft kijken.
 
Voordelen Viewtube
 
  1. De beweging zorgt voor het “eye-catching” effect.
  2. Producten kunnen door het glas niet worden aangeraakt.
  3. Door het cilindrische ontwerp met gebogen glas trekt Viewtube de aandacht op het exclusieve ontwerp.
  4. Een volledig zicht op de producten vanuit elke hoek.
  5. Men kan ervoor opteren verschillende producten losstaand van elkaar te exposeren of men ken hetzelfde product op verschillende manieren tentoonstellen.
  6. De mogelijkheid om accenten te leggen op verschillende verkoopsargumenten.